
Anul acesta Icefrog își va relua titulatura veche de ani de zile de main developer pentru DOTA2, cu ocazia următorului patch major. Sunt destul de sigur că majoritatea jucătorilor nu i-au dus dorul deoarece comunitatea până de curând nici nu a știut că a plecat.

Într-un interviu recent, carry-ul de la “Tundra Esports” Oliver “skiter” Lepko a dat naștere zvonurilor că IceFrog a părăsit temporar echipa de dezvoltare Dota 2 fie la sfârșitul anului 2020, fie la începutul anului 2021. Dezvăluirea vine în timpul unui interviu după “The International” 2022, unde Tundra a câștigat peste 8,5 milioane de dolari și o șansă de a se întâlni cu legendarul dezvoltator în persoană.
Interviul cu Skiter
Interviul a fost realizat de Peter “c1RcA” Trávnik și a fost postat pe canalul său de youtube în decembrie 2022. La mijlocul discuției de 75 de minute Skitter destăinuie că el și echipa sa fuseseră invitați să se întâlnească personal cu nimeni altul decât salamandra albastră de Veroneț, Icefrog. După ce c1RcA și Skitter au teoretizat cam ce salariu ar avea Icefrog, acesta din urmă a susținut zvonurile că Icefrog nu mai e la cârma jocului de câțiva ani.
“…but there were rumors that he wasn’t working on Dota for the last two years as much. That’s why there weren’t any big changes to the map or economics. People complained about the state of Dota, and I think that’s the reason why it’s like that,” a declarat jucătorul.
Nu știm exact cine i-a transmis lui Skitter aceste informații, dar cel mai probabil a aflat direct de la Valve sau de la oamenii din companie.
Dacă totuși este adevărat înseamnă că Icefrog a fost absent din echipa de dezvoltare și nu poate fi învinuit pentru cele mai controversate schimbări din joc din ultimii ani. Foarte posibil că “flagbearer-ul” și mult defăimatul item “Wraith Pact” să fi fost introduse fără consultarea lui Icefrog. Multe balansări și shard reworks fiind de asemenea făcute de echipa de dezvoltare Valve. Acest grup, totodată, a luat asupra sa tot creditul pentru schimbările pozitive aduse.
Icefrog și pribegia de doi ani
Pe lângă faptul că a semnalat posibila absență a lui IceFrog din dezvoltare, Skiter a mai afirmat că se va întoarce la dezvoltarea Dota 2 pentru următorul patch major.
Skiter a declarat în mod specific că harta și structura economică a Dotei nu s-a schimbat prea mult de când IceFrog a părăsit echipa de dezvoltare, iar revenirea sa ar putea duce la schimbări semnificative în ambele domenii. Din 2018 până în 2020, IceFrog a favorizat, în general, scalarea aurului și a experienței, astfel încât ambele să fie mai abundente în ultimele etape ale jocului decât la început. Flagbearer-ul e o rupere de la această filosofie ‘icefrogiană’ și drept consecință, flagbearer-ul aproape sigur își are zilele numărate.

Rămâne aproape imposibil de prezis ce schimbări are în gând Icefrog pentru hartă. Discrepanța dintre junglele radiant și dire fiind o mișcare intenționată pentru a mai compensa winrate-ul mai mare de la radiant. De asemenea, bordeiul roshan-ului s-ar putea să-și schimbe locația, fiind un subiect aprins și foarte discutat de către pro-playeri.
Cu ce se ocupă Icefrog efectiv la Valve?
Icefrog este, sau a fost, liderul echipei de dezvoltare, balansare și schimbare a mecanicilor pentru DOTA2. A făcut parte din echipa originală de dezvoltatori pentru Dota1 înainte ca gașca să se spargă și să lucreze la diferite proiecte. (LoL, HoN, Smite). Când Valve a fost interesată să creeze un “sequel” aka DOTA2, l-a angajat pe Icefrog să conducă acest proiect. Icefrog pune mare preț pe discreție, persona sa secretă dând o alură enigmatică aparte ce iese în evidență față de alți dezvoltatori. Până și numele său real, zvonit a fi Abdul Ismail, nu a fost nici până azi confirmat.
Congratulations to Tundra Esports for their victory at The International!
— IceFrog (@IceFrog) October 30, 2022
Congratulations to Tundra Esports for their victory at The International!
— IceFrog (@IceFrog) October 30, 2022În timp ce mulți jucători de DOTA2 îl fac responsabil pe Icefrog pentru nenumărate cazuri de eroi “overpowered” sau te miri ce mecanici nepopulare, este dificil de apreciat nivelul exact de influență asupra dezvoltării jocului pe care îl are.
Cu toate astea, țin să aduc la cunoștință că “Aghanim’s Shard” a fost adăugat, cel mai probabil, cu puțin timp înainte ca acesta să plece “în vacanță”.
Schimbări majore, cum ar fi ajustări la hartă sau noi mecanici încă au nevoie de aprobarea sa. Asta explicând de ce în ultimii 2 ani nu am avut parte de schimbări prea mari și “dramatice”.