
Răscoala Neutralilor / Frumoasă nu-i bestia / Techies, pușca și cureaua lată
Ne-am culcat pe 23 și ne-am trezit de dragobete cu un nou patch major de după TI. Acesta aduce noul sezon de meta și ne face, pe unii dintre noi, să ne lasăm bărbile până la buric, în timp ce încercăm să descifrăm noul puzzle azvârlit direct din Seattle de către Icefrog.
NEW HERO: PRIMAL BEAST
Pov: Ultimul event Aghanim s-a încheiat. Ai bătături în gene și pupilele mai uscate decât călcâiele lui pudge de la cât ai farmat levele și alte premii. Ultimul boss de la event te-a terorizat și ți-a invadat cele mai prăfuite colțuri ale minții și acum răsufli ușurat că ai scăpat de el și coșmarurile încep să se răsfire.
Dar, STAI! Nu dispera! Icefrog știe ca în subconștientul tău ești un sado-masochist ( pe cine vrei să păcălești? joci jocul ăsta de ani de zile) și a introdus acea bestie ca eroul numărul 123. (Vorba vine, erou).
Noul erou ‘PRIMAL BEAST’ pare că face referință la celebra reclamă snickers, unde orice carry, ce nu dă în creepi, mai mult de un minut, se transformă în această bestie și doar o doză zdravănă de stack-uri îl mai poate calma. “Na, na, ia și farmează rtz, nu ești tu când ți-e foame sau mai bine zis când nu dai ăn cripi”.
Abilitățile sale sunt identice cu cele din Labirintul lui Aghanim.
Prima abilitate: ONSLAUGHT ( atac violent)
Primal Beast își alege o direcție și pornește într-o șarjă, în linie dreaptă, precum un jucător ce a făcut rage buyback și merge să feedeze în turn. Șarja poate ajunge până la 2000 range, nu își poate schimba direcția și dă knockback tuturor în calea sa ( spirit breaker charge). Un fel de chidori fără șaranganul activat ( pentru oamenii de cultură).
A doua abilitate: TRAMPLE ( calcă)
E o versiune mai mobilă a primei abilități, în sensul că poți alege direcția de deplasare. Atacă în tick-uri și damage-ul poate fi amplificat de atacul său. La fel ca prima de Juggernaut are disarm pe toată durata abilității.
A treia abilitate (pasivă): UPROAR ( vacarm)
Ca de pildă, abilitatea lui Visage, adună stack-uri de la instanțele de damage primite și le eliberează într-un aoe slow și bonus damage pentru Primal Beast. Același efect când ți-ar țipa în față Puppey de îți zboară monitorul de pe birou.
A patra abilitate: PULVERIZE ( pulveriza)
La fel ca abilitatea din event-ul lui Aghanim, Primal Beast apucă un inamic și-l trântește de mai multe ori de pământ mai ceva decât l-a trântit Hulk pe Loki. Îmi și imaginez că în același timp strigă la adversar “where’s my money man, you’re gonna give me my money” în vocea lui Stewie Griffin.
Bonus, dacă înainte luai tastatura și o trânteai de birou și pereți, acum poți face asta cu cel de te-a ‘ucis’ de 20 de ori într-un meci. How fun is that?
Ultimata: Rock throw ( Aruncarea stâncii)
Tehnica și complexitatea acestei abilități nu poate fi înțeleasă decât de cele mai luminate minți, ce la grădiniță se delectau cu sote de aracet.
Nu e mult de explicat aici. Apucă o piatră mare și o azvârle către adversari la impact, creând un damage și stun aoe. Gândește-te la aghanim-ul lui Snapfire, aceeași idee. Și la fel ca ultimata lui Snapfire, piatra nu poate fi aruncată prea aproape de el.
*Per total e un erou clasic pentru poziția 3. E erou de str, e rezistent, e un foarte bun inițiator, are un pachet voluminos de damage și stun aoe. E un simbiot, atât cu abilități de magic damage, cât și de physical.
*Simțiți-vă liberi să-l jucați pe orice poziție, până nu vin retușurile în urmatoarele săptămâni.
RĂSCOALA NEUTRALILOR
Așa cum țăranii români în 1907 s-au săturat de neo-iobăgie și s-au răsculat, așa și neutralii s-au săturat să fie masacrați cu sutele meci de meci. Bine, tot o să-i masacrăm cu sutele în fiecare meci, dar acum sunt mai colorați, mai la modă, în esență au primit și ei cosmetice.
Nu mai avem jungleri de câțiva ani buni, nici în herald nu mai vezi oameni care pleacă în junglă din minutul 1, astfel că e o idee bună că au dat buff la neutrali cu tot felul de abilități noi. Oricum nimeni nu ii farma, în principiu, înainte de minutul 7.
Liderul răscoalei, desigur, Primal Beast.
TECHIES REVAMP
După cum știam din spoilere, techies a primit modificări simțitoare.
Prima sa abilitate devine ultimata. Suicide nu mai aplică damage și pe Techies, efectiv eliminând singura metodă de sinucid din joc. Abilitate nouă ‘sticky bomb‘, techies aruncă un cărucior kaufland plin cu dinamită în adversari, dacă acest cărucior face contact creează aoe slow și damage.
A doua abilitate nouă, ‘reactive tazer‘, o abilitate ce urăște right-click-erii, are un buff de movement speed, ce poate fi aplicat și pe aliați, în timp ce dă disarm aoe și damage aoe.
Deși factorul psihologic, ce lăsa cicatrici peste cei mai chill și stoici jucători, ‘butoaiele verzi’, a fost înlăturat, acum techies poate fi un support foarte reliable, atât în laning phase, cât și în celelalte etape ale meciului. Cu noul pachet de abilități poate avea un rol mult mai activ, față de rolul vechi când de principiu, coechipierii săi jucau 4v5 în multe părți din meci.
UPDATE-URI GENERALE
Icefrog, mare matematician, a umblat iar la formulele de calcul pentru bounty, gold și xp streak. Nu intru în detalii, sunt sigur că toți am fost pitagora în gimnaziu. În esență au nerfuit streak-urile. Primești mai puțin gold și xp dacă omori un adversar cu scor 4-0, spre exemplu, dar primești mult mai mult dacă omori să zicem, acel smurf cu 15-1. Poate că Icefrog anticipează în acest patch o explozie de killing sprees. Who knows.
Bounty-urile au fost mutate din triunghi, către jungla primară (în vecinătatea outpost-ului). O mișcare normală, menită să pună importanță și pe restul junglei, nu doar triunghiul, aceasta insulă “safe” și ușor de protejat.
Turnurile de pe offlane mutate mai departe de bază. Ceee ce înseamnă că devine o prioritate mai plauzibilă să distrugi acel turn prima dată. Până acum aveai prioritate să distrugi mai întai tier 1 de pe safe lane, apoi midlane, și acel tier 1 de pe offlane cădea de obicei cam atunci când incepeau să fie distruse și tier 2.
Fountain camping/farming nerfuit definitiv. Știi cum te simțeai când erai farmat în propria fântână de parcă erai un cartof de lidl? Acum ești invulnerabil dacă lângă fântână se află minim un adversar și tu nu execuți nicio comandă. E de foarte bun augur, astfel tentațiile de ‘fountain dive’ vor dispărea și nu vei mai înjura toți sfinții când vezi cum coechipierii tăi se aruncă în fântâna adversă mai ceva decât un stol de porumbei.
Practic scăldatul în fântânile publice devine interzis.
Putem combina iar octarina cu arcane blink sau cu oricare din neutralele ce scad cooldown-urile.
O modificare UI ( user interface) la tipurile de unități; s-au adăugat denumiri la tipurile lor de atac. Aceste abilități/tipuri de atac făceau deja parte din joc, doar că nu aveau o denumire prestabilită.
Neutralele găsite vor fi vizibile prin fog of war. Combinat cu faptul că îți sar în brațe când pică, devine aproape imposibil să se mai piardă neutrale. ( F for that neutral item that never got picked up)
ITEME NOI
Jucării noi de la Icefrog, că de cele vechi ne-am plictisit.
REVENANT’S BROOCH – are o activă similară cu hurricane pike. Atacurile pot trece prin ethereal form. Presupun ca cel mai ieftin nullifer acum e acest item.
WRAITH PACT – un upgrade binevenit la vladimir’s offering ( more like vladimir’s taking, am I right guys?)
BOOTS OF BEARING – o combinație din ‘tranquil boots’ și drum of endurance. Primești câte un charge de drum la fiecare 3 minute.
Aghanim shard-urile pot fi cumparate de la 15:00. Pentru mulți eroi, în special supports, acel shard e un spike puternic și acum că poate fi cumpărat mai devreme, va grăbi ritmul joului.
Dust-ul dă și 25 damage aoe, nu doar reveal, acum țintele invizibile cu blink nu o să îți mai scape.
Apropo de nullfier, probabil e item-ul ce a suferit cel mai mult din urma nerf-ului. Nu mai are pierce spell immunity și nu mai oferă slow.
Bracer, wraith band și null talisman își dublează bonusurile din minutul 25. Până și mărunțișul se mai înmulțește uneori în buzunar.
Concluzii definitorii despre patch nu putem trage deocamdată. La prima vedere a acoperit unele lipsuri și a rezolvat unele probleme vechi de când lumea sau vechi de câțiva ani. A introdus un erou destul de puternic. A reînnoit skin-uri și părți din UI. A reinventat un erou, a nerfuit o parte din eroii din meta, deși de unii nu prea s-a atins încă, și posibil să fi reintrodus alți eroi în meta. De asemenea a remodelat și creat iteme noi.
*În articolele următoare voi aprofunda toate modificările la eroi, toate modificările la iteme, eroul nou și modificările neutralilor.
*Până data viitoare, nu uitați că force staff-ul rămâne cel mai lung blink dagger.
*Lane-uri bune, colegii.